רבים מבעלי העסק מצוינים בתחומם, מספקים את השירות הטוב ביותר ללקוחותיהם, אך מפסידים לקוחות רבים. זאת מחוסר שליטה בבניית אתרים והצגה לקהל הלקוחות אתר לא נגיש דיו. לא תאמינו כמה לקוחות ניתן להפסיד כשהאתר של העסק שלכם לא מועדכן בכלים הטכנולוגיים העדכניים.
על גישה אינטרנטית לא חוסכים
מרבית המקרים של עסק שלא מצליח להביא לקוחות בימינו תלוי בראש ובראשונה באתר העסק המוצג לציבור. כאשר בעל העסק חוסך בפיתוח האתר, עושה אותו בעצמו או שוכר חובבן למשימה – זה מורגש. באתר יש באגים, הוא פחות נגיש ומרחיק לקוחות כמו מאש.
איך עושים את זה נכון?
כיום קיימות חברות שזה תפקידן – פיתוח אתרים, הנגשתם בהתאם לקהל היעד שלהם והפצתם ופרסומן ברשת. בין אם אתם שוכרים מקצוען או לא, יש חמישה דגשים חשובים שאסור לפספס בעת בניית אתרים שמכוונים ללקוחות.
1 – בראש ובראשונה – לתפוס את העין
הציגו באתרכם דפים נקיים ואסתטיים, ובה בעת מעניינים ומושכי תשומת לב. השתמשו בלוגואים, תמונות סרטונים קצרים, כל דבר עשיר ויזואלית שימשוך את הצופה באתר. האתר הוא חלון הראווה של העסק שלכם, וכך הוא צריך להראות
2 – נראה טוב, עכשיו מה יש לכם להגיד?
התוכן אותו אתם מציגים באתר צריך להיות ענייני וחד. את המוצרים הנמכרים ביותר, את המבצעים, את הפיתויים הגדולים שימו בפרונט. השתמשו בסגנון כתיבה נעים ונגיש. לא צריך הרבה טקסט, לא צריך פונט קטן ונבלע. היו קונקרטיים.
3 – קריאה לפעולה
משפטים קצרים ומדויקים, המכוונים את הלקוחות היישר אל השירות אותו אתם מציעים. "קנו עכשיו", "מהרו להזמין", "חייגו כעת" וכדומה, אלו קריאות המעלות את המידיות אצל הלקוחות, את רצונם לספק ברגע זה את הצורך שלהם ואת הסיבה שבעקבותיה נכנסו מלכתחילה לאתר.
4 – מידע קריטי
אחרי שמשכתם את תשומת לב הלקוח, הראו לו את הדרך אליכם. אם זה בפניה דרך האתר, מספר טלפון או כתובת. הפכו את העסק שלכם לנגיש ביותר שתוכלו. וכמובן – היו זמינים ותדאגו לספק מענה ישיר ללקוחות בכל שלב. הם לא יחכו, הם יעברו הלאה. שווה כבר מהשלב הזה להוכיח ללקוחותיכם שהעסק שלכם יספק להם את השירות האידיאלי עבורם.
5 – סדר ונגישות
לא משנה איזה שירות העסק שלכם מציע, הצורה שבה תציגו אותו היא הצורה שהלקוח יקבל אותו. אם האתר יהיה מסורבל ומבולגן, והלקוחות ילכו בתוכו לאיבוד – הם יברחו מיד למציע השירות הבא. אם לדוגמא אתם מציגים את תכולת החנות שלכם באתר, ובנונים מעיין חנות אינטרנטית – חלקו למחלקות, סדרו לפי עלויות, לפי הא' – ב', צרו מנוע חיפוש פנימי של האתר שלכם, תנו ללקוחות לחפש כראות עיניהם את המוצר לשמו נכנסו לאתר. כמו שנהוג לומר – הלקוח תמיד צודק. וכשהוא לא מרגיש צודק, הוא בורח.
לסיכום
עשו מה שהלקוחות דורשים והפכו את אתרכם לנגיש ביותר שאפשר.