זה לא סוד גדול שבימינו אנשים קונים פחות ופחות בחנויות פיזיות. במקום לנסוע, לחפש חניה ולחכות בתור בקופה, אנשים רבים בוחרים בזמינות ובנגישות של חנות אינטרנטית. לכן, עסקים רבים הקימו השנים האחרונות חנויות דיגיטליות, אלא שלא כולן יעילות באותה המידה. הנה כל מה שאתם חייבים לדעת כשאתם ניגשים לבנות אתר מכירות.
קודם כל, נראות
כמו כל דבר בעולם, אנשים שופטים במהירות גם חנויות אינטרנטיות לפי המראה החיצוני שלהן. כאשר אתם מתחילים בתהליך של בניית אתר מכירות הדבר הראשון שעליו חייבים לשים דגש הוא הנראות של האתר. כאשר מדובר על העיצוב החיצוני של האתר, לא מדובר רק על צבע סרגל הכלים או הגופן שבו משתמשים, אלא גם על התמונות לתיאור המוצר, פירוט המוצרים השונים, חלוקה לקטגוריות נוחות לשימוש ועוד. לכן, חשוב להקדיש מחשבה כאשר ניגשים לעצב את האתר.
אבטחה ואמינות
אחד ההבדלים הבולטים בין רכישה פיזית בחנות לבין רכישה מרחוק דרך חנות דיגיטלית הוא אופן התשלום. כאשר לקוח משלם, בין אם במזומן או באשראי, בחנות פיזית, יש לו תחושת ביטחון מובנת בקיום העסקה, שכן הוא רואה מולו למי הוא משלם ומקבל את המוצר בתמורה.
אך כאשר לקוח מבצע רכישה בחנות דיגיטלית, תחושת הביטחון המובנית לא נמצאת שם ובשל כך אנשים רבים חוששים לקנות דרך אתרי מכירות. לכן, חשוב לשים דגש על יצירת אתר עם מערכת תשלום מאובטחת לחלוטין ולהעביר את תחושת הביטחון הזאת גם ללקוחות המגיעים לאתר.
ניהול קטלוג המוצרים
כאשר מנהלים עסק כלשהו, פעמים רבות מוצרים מסוימים נגמרים במלאי או שמגיעים מוצרים חדשים. בעוד בחנות רגילה פשוט מארגנים מדף תצוגה חדש, בחנות דיגיטלית צריך לנהל ולערוך את האתר לפי המוצרים הזמינים בנקודת זמן ספציפית. לפיכך, כאשר ניגשים לבנות אתר מכירות, חשוב לעצב אתר נוח לתפעול של קטלוג המוצרים, שכן אי אפשר לדעת אילו מוצרים חדשים תרצו להוסיף לאתר.
אתר שיעשה את העבודה בשבילך
אחד היתרונות הגדולים באתר מכירות על פני חנות פיזית אלו מגוון המערכות האוטומטיות היכולות להקל את העבודה של בעל העסק. בעת בניית חנות דיגיטלית, מומלץ לשלב לתוך האתר מערכות שונות שיכולות לסייע במגוון נושאים שונים, כמו יצירת מועדון לקוחות והתאמת מחירים ומבצעים ללקוחות, הפקת דו"חות מכירה שונים שיעזרו לשפר ולמקסם את הכנסות העסק וניהול מלאי המוצרים באופן אוטומטי. שילוב מערכות אלה בעת בניית האתר יחסכו הרבה עבודה סיזיפית בהמשך.
סיכום
לסיכום, בעת בניית אתר מכירות דיגיטלי, חשוב מאוד לשים דגש על נראות, עיצוב ונגישות האתר, מכיוון שזה הדבר הראשון שכל לקוח רואה. מעבר לכך, מומלץ לוודא את בטיחות מערכות התשלום השונות, לדאוג לניהול שוטף של קטלוג המוצרים ולשלב מערכות שונות שיקלו את עבודת ניהול העסק בהמשך.