מקדם אתרים הוא אדם מקצועי שיש לו את היכולות והמיומנויות לבצע אופטימיזציה באתרים על מנת שגוגל תאנדקס אותם במקומות הראשונים במנוע החיפוש.
הקידום האורגני או ה-SEO הכרחי על מנת שבעלי האתרים יצברו כמה שיותר לקוחות.
המאמר יציין 3 דברים עיקריים שכל מקדם צריך לעשות באתר כדי שיתקדם בגוגל.
1 – חיזוק האתר באמצעות קישורים חיצוניים
אחד התפקידים של מקדם אתרים מקצועי היא לפנות לאתרים אחרים כדי שיפרסמו במאמרי התוכן שלהם קישורים חיצוניים שיפנו את הגולשים לאתר שלכם. הוא צריך לברור את האתרים האמינים ובעלי מוניטין שעוסקים בתחומים דומים ולנהל איתם משא ומתן. לעיתים קרובות ניתן לבצע שותפויות כך שאתרים ידועים יפרסמו קישורים חיצוניים ואתם תפרסמו קישורים פנימיים המפנים לאתרים שלהם. בצורה כזו האלגוריתם של גוגל מזהה תנועה ומדרג את האתר שלכם במקום גבוה בתוצאות מנוע החיפוש. אפשרות אחרת היא לרכוש את הקישורים החיצוניים. קניית קישורים אונליין תסייע לכם להטמיע אותם במאמרי תוכן מקוריים, ללא משא ומתן וללא תלות. ניתן לבחור את מספר הקישורים ולממש את הפרסום שלהם בכל עת.
השפעת הקישורים על האתר
בניית קישורים משפיעה על רמת הביצוע של האתר כאשר הם איכותיים. במילים אחרות, הם חייבים להיות מקוריים ולהיטמע באתרים פעילים ואיכותיים ולא באתרים נידחים שאין בהם תנועה. במצב אופטימלי הקישורים יעלו את ערך האתר שלכם בגוגל ולכן חשוב להקפיד על כך. מקדם אתרים מקצועי יודע בדיוק היכן לשתול את הקישורים ולכן שמפסיקים את ההתקשרות איתו מומלץ לא להסיר אותם על מנת שהאתר ימשיך להיות מדורג בדף הראשי של גוגל וכך להיות מעל המתחרים שלכם.
2 – לבצע חקר אצל המתחרים
כאשר נכנס לתמונה מקדם אתרים הדבר הראשון שעליו לעשות על מנת שגוגל תקדם את האתר הוא לבצע חקר מתחרים. הכוונה היא לבדוק אצל המתחרים בתחומים דומים לתחום של האתר שלכם מה מביא להם לקוחות. מדובר על בדיקה מדוקדקת העוסקת במילות מפתח, ביטויי חיפוש, קישורים, תכנים ועוד. ברגע שיודעים מי המתחרים שלכם ניתן לנקוט בטקטיקות לקידום ולהותיר אותם מאחור. זוהי פעולה בסיסית שבלעדיה המקדם לא יוכל לבצע אופטימיזציה באתר שלכם ולכן היא הכרחית.
היעילות של מילות המפתח
אם לוקחים לדוגמא את חקר מילות המפתח של המתחרים, אפשר לומר שזוהי פעולה שתסייע למקדם להתמקד במילות המפתח הנכונות עבור האתר שלכם. ככל שמילות המפתח יהיו מגוונות יותר הן ייצרו יותר תנועה באתר, דבר שיסייע לגוגל לקדם את האתר במנוע החיפוש.
3 – לבדוק ON PAGA
הדבר השלישי שעל המקדם לבצע הוא בדיקת האון פייג' של האתר. כלומר, לוודא שהוא מאורגן באופן שגוגל אוהב. ההתייחסות צריכה להיות למאמרי תוכן מקוריים, בעיות טכניות, מצב האינדוקס, מילות המפתח, הקישורים, העמודים באתר וכד'.