כיום אסטרטגיית השיווק הנפוצה ביותר בעידן המודרני היא שיווק באמצעות תוכן. עכשיו יותר מתמיד בעלי עסקים רבים מבינים כי אתר תדמית עסקי הוא חלון ראווה זמין וקבוע לעסק שלהם. האתר יצור למענכם כרטיס ביקור בו הלקוחות הפוטניצאליים מקבלים רושם ראשוני על העסק שלכם. היופי באתר עסקי הוא שניתן לשדר תדמית גבוהה ונוכחות חזקה עבור עסקים שונים– ללא קשר לגודל העסק. אתר תדמיתי הוא כלי שיווק בעל השפעה רבה, כדאי לדעת כיצד לנהל אותו משלבי הבנייה הראשוניים.
בחירת הפלטפורמה
הצעד הראשון לבניית האתר הוא בחירת הפלטפורמה. קיימות מספר פלטפורמות איכותיות לבניית אתרי תדמית עסקיות, חיפשו פלטפורמה שתתאים לסוג התוכן אותו אתם רוצים לפרסם ולקהל אליו אתם מכוונים. הפלטפורמה בה אתם תבחרו להשתמש צריכה להיות מונגשת ופשוטה, לא מסורבלת. שימו לב כיצד היא בנויה, אילו אופציות טכניות ונוחות יש למשתמש ועד כמה היא מתאימה לכם.
עיצוב והנגשה
דבר נוסף שיעזור להנגשת התוכן הוא עיצוב מרשים אך אינטואיטיבי לעסק. המטרה היא שהאתר שלכם יהווה חווית גלישה נעימה ופשוטה יחסית עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. משמע, העיצוב צריך להיות נעים לעין, אך לא מסובך מדי. תמנעו מצב בו הלקוח ישבור את הראש בהבנת תפעול המערכת וחיפוש ממושך לתוכן הרלוונטי לו, לדוגמא- בלוקים ארוכים של טקסט ללא כל עניין. מנגד, תתלבטו ותבחרו בקפדנות כיצד האתר שלכם יראה ויונגש. אל תזלזלו בחשיבות עיצוב האתר, ולכן ההמלצה היא לפנות למומחים בעיצוב ובניית אתרים.
חלוקת האתר
בכל אתר עסקי חשוב שהיו מופיעים העמודים הבאים: עמוד הבית הראשי, עמוד המוצרים/השירותים אותם העסק מספק ועמוד לפרטי יצירת קשר. אלה העמודים הבסיסיים שעליהם תוכלו להתבסס ולהתרחב. עמודות בסיסיות אלו הן ההתחלה שלכם לפיזור התוכן הכללי של העסק. בכל עמודה תוכלו לחלק לעמודות נוספות ספציפיות יותר וכך הגלישה תהיה ברורה תחת כותרות ממוקדות לכל נושא. הלקוח יחפש תתי כותרות אשר יתאימו ויתמקדו בתוכן הרלוונטי לו.
בנוסף חשוב שהאתר יהיה מותאם למנועי חיפוש שונים. הרצון הוא שמנועי החיפוש, גוגל ואחרים, יציגו את האתר שלכם ברשת וכך תופיעו בתוצאות הראשונות. איך זה קורה? בונים אתר ידידותי למשתמש אשר נטען מהר, ללא עמודים מתים, בעל ערך תוכן איכותי מתחדש. כך הגולשים ימשיכו להתעניין בו והגישה לאתר תהיה רבה ורציפה.
המטרה בתחילת צמיחתו של האתר היא להשיג כמה שיותר גולשים רלוונטיים. לאחר מכן הלקוחות יפזרו את המידע ביניהם שיוכל להגיע לעוד לקוחות וכך תופיע תנועה וגלישה רבה באתר שתגרום למנועי החיפוש להציג את אתרכם בחיפוש בקלות.
פרסום במדיה חברתית
נצלו את המדיה החברתית והרחיבו את העסק שלכם עוד. מספר המשתמשים במדיה החברתית ברחבי העולם ממשיך לצמוח בקצב ומגיע מיליארדי משתמשים ברחבי העולם. במדיה החברתית קיים פוטנציאל אדיר שכדאי לנצל. יצירת עמודי פייסבוק ואינסטגרם לעסק שלכם יעזרו ללקוחות פוטנציאליים למצוא אותו ויגרמו לגולשים לשתף את התוכן שלכם בפרופילים שלהם. בעזרת כך חשיפת העסק תגדל בדרכים נוספות לקהל נוסף של לקוחות. נסו לחתור למגע עם הקהל שלכם בעזרת הרשתות החברתיות. פרסמו פוסטים ועדכונים שוטפים שיוכלו לגרות את הגולשים להתעדכן בתוכן העסק שלכם.
התאמת אתר התדמית למכשירים שונים
האתר צריך להיות מותאם למגוון מכשירים. תוכלו לבנות אתר שיראה מרהיב במחשב, אך כאשר משתמש יגלוש מהנייד שלו, הוא יראה לא מותאם ונוח. למכשירי הנייד והסמארטפונים יש מסכים בגדלים שונים, לכן תצוגת האתר תראה שונה בכל מסך ותושפע מזה לרוב לרעה. תוספי בניית אתרים לרוב יאפשרו לכם לבדוק בקלות איך האתר שלכם יראה בניידים. שימו לב לכך ותעצבו את האתר במידת נוחיות ראויה לניידים על הפי הצורך.
שדרוג תמידי
ברגע שהאתר שלכם עולה לאוויר, זה לא זמן לנוח. תמיד יש איפה להוסיף ולשפר. המשיכו לשדרג את התוכן בעמודים רלוונטים. התייחסו לביקורות מלקוחות וגולשים קודמים, עברו על האתר לעיתים קרובות לוודא שכל הלינקים המצורפים תקינים ושקבלת הלקוחות ליצירת קשר דרך האתר עובדת. היעזרו במשרד פרסום ירדן דיגיטל להכוונה מדויקת וטובה עבורכם.
תעבדו על בניית קשרים עם אתרים נוספים בעזרת לינקים חיצוניים שעושיים להיות תורמים לעסק. שיתופי פעולה אלו יתרמו לכם לעבודה משותפת עם חברות רלוונטיות נוספות לעסק ושוב, יגדילו לכם את מגוון הלקוחות וההתעניינות. שיתוף פעולה עם חברות שונות המתקשרות לעסק שלכן, תורמות להתרשמות כללית מהעסק הפרטי שלכם.
מעקב נתונים
חשוב שתהיו במעקב להבין מה עובד ומה לא באתר התדמית שלכם. תוכלו לבדוק כמה מבקרים יש לכם באתר, כמה זמן הם גולשים בתוכן, ומה אחוז הגולשים המגיעים למטרה שהנכם מציבים. למשל- מילוי טפסים, יצירת קשר ישיר מהאתר לחברה וכו'. השתמשו בטבלאות שבועיות\חודשיות למעקב הנתונים.
עקבו אחרי רמת הגלישה בתוכן המפורסם באתר ושימו לב להשפעת השינויים שתבצעו במידת הצורך, התמקדו בשיפור ובהעלאת כמות הגולשים והמתעניינים. תוכלו להשתמש באפליקציות שונות אשר תורמות לארגון הנתונים האלו. אפליקציות מסוג זה מראש מחלקות לכם נושאים רלוונטים שכדאי לעקוב אחריהם ומסכמות לכם בסוף החודש את התוצר הסופי.
בין אם תחליטו לפנות אל מומחים לעיצוב ובניית האתר, או לנסות להרים את האתר בעצמכם, תצטרכו להבין מה בדיוק תרצו שיהיה באתר וכיצד יראה. בכדי להגיע לתוצאה האידיאלית למענכם תצטרכו להבין מה הופך אתר תדמית לאתר איכותי ומה הם הדברים העיקריים שכדי להתרכז בהם. נקודות אלו הן יובילו אתכם להבנת חדה של הפרטים הקטנים והמשמעותיים שיש בתהליך של בניית אתר תדמית. התצוגה של האתר היא בעלת כוח והשפעה רבים, לכם יש את האופציה תמיד לשנות ולשפר במידה שתספק את הלקוחות הקיימים והעתידיים שלכם. השקיעו מחשבה יצרתית בזמן תהליך הבנייה.