בעת עיצוב וקידום אתרים יש לקחת בחשבון את אופן זרימת התוכן באתר ובעמוד בכדי להביא לתוצאות SEO מיטביות. מעצבי ומקדמי אתרים נדרשים להבנה מעמיקה באופן הדירוג במנועי החיפוש ובצרכי הגולשים ולהביא ידע זה לידי ביטוי בעיצוב העמוד, הן מבחינת האלמנטים של הממשק והן מבחינת האלמנטים השונים בתוכן. במאמר זה נרחיב לגבי עיצוב וקידום אתרים בבניית אתר חדש ובשיפור אתר קיים.
מענה מהיר לגולש
על מנת שעמוד יהיה בדירוג גבוה בתוצאות החיפוש עליו לתת תשובה ברורה למונח החיפוש המדויק של הגולשים. בכתיבת התוכן של כל דף יש לעשות שימוש במילות המפתח הנכונות לקידום בהתאם למחקר מילות מפתח מעמיק. זיהוי מילות המפתח בעת עיצוב אתרים צריך להתבצע לאחר בדיקת אתרי המתחרים ובהתאם לרמת התחרותיות של הביטויים השונים.
התאמת התוכן למטרה העסקית
בעת עיצוב ובניית אתר יש לחשוב כיצד להוביל את הגולשים במשפך השיווקי. הדבר כולל את אופן מיקומם של המוצרים הנמכרים בתוך הקטגוריות אליהם הם משתייכים ושילוב היתרונות התחרותיים של כל מוצר. חשוב להקפיד על מבנה לינקים תקין למוצרים שאותם מקדמים ולהתאים את הטקסט של כל מוצר לדרישות של הלקוח.
תנועה חד כיוונית
בבניית אתר שהגולשים יאהבו וכתוצאה מכך גם מנועי החיפוש חשוב לנסות למנוע עד כמה שניתן את החזרה של הגולש לעמוד של תוצאות החיפוש. מדובר על חשיבה הן על חווית המשתמש והן על התוכן הרלוונטי, על מנת שהגולש יחוש שקיבל תשובה לשאילתה הספציפית שהוא חיפש. עמוד שנתפס כמעצבן יכול לנבוע מתוכן לא רלוונטי או מעיצוב מיושן ופרסומות מציקות.
מבט ראשוני ומבנה פסקאות
בכניסה של גולשים לכל אתר או עמוד ישנה חשיבות עצומה לשניות הראשונות. מה שיגרום לגולש להישאר בדף ולהמשיך לקרוא הם האלמנט הוויזואלי והטענה המרכזית המופיעה בראש העמוד. מעבר לכך יש לבצע חלוקה נכונה של הטקסט לפסקאות באופן שמקל על רפרוף מהיר ויעיל. הפסקאות צריכות להיות מדויקות ולכלול כותרת ברורה המסבירה את הנושא של כל פיסקה.
ביסוס מומחיות ומוניטין
מעבר למבנה אתר נוח, בעיצוב וקידום אתרים יש מקום לתוכן איכותי אשר ייתן מענה מקצועי בתחום המוצרים או השירותים שהאתר עוסק בו. ככל שהאתר מכיל תוכן איכותי יותר ומספק ערך נוסף לגולשים, כך יעלה הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש. שימוש בתוכן לא רלוונטי או תוכן משעמם יוריד את דירוג האתר מול המתחרים בתחום.
סיכום עיצוב וקידום אתרים
לסיכום הנושא, במאמר זה התמקדנו בעצוב וקידום אתרים וכיצד התוכן והעיצוב משפעים על מיקום הדף בתוצאות החיפוש. אם אתם חשים שחברת קידום האתרים שאתם עובדים אתה אינה יעילה או שפעולות הקידום אינם מביאים את התוצאות השיווקיות הנדרשות כדאי לכם להכיר את שירות המפקח של מומחה ה-SEO יונתן כהן.