התהליך של קידום אורגני הוא עולם שלם, עצום, מרתק ובלתי נגמר של תהליכים ותוכן, וכמובן עוד המון פעולות "קטנות" אשר מיועדות לגרום לגולשים שלנו, שהם למעשה הלקוחות הפוטנציאלים שלנו, לבחור דווקא בנו. החל מהצורה בה בנוי האתר ברמת ההיררכיה, כלה בתוכן, ועד לפרטי הכתובת והטלפון של העסק והצורה בה הם מוצגים לגולש.
נתחיל בהיררכיה בריאה ומסודרת של האתר
כיום, בכל הקשור לתחום של קידום אורגני, לגוגל ולשאר מנועי החיפוש, יש דרישות גבוהות במיוחד בכל הנוגע להיררכיה בה מסודר האתר. הסדר והארגון בתצוגת האתר, בקישורים הפנימיים (והחיצוניים), בנראות הדפים, ובכלל בפרטים שהוא מספק ללקוח שגולש באותו רגע באתר, הם קריטיים לעין שיעור. בסופו של דבר, מדובר באלגוריתם "טיפש", שמבצע סריקות מהירות על כך דף באתר שלנו, ובצורה קרה לחלוטין, קובע האם אנחנו עומדים בקריטריונים שהוא דורש, או לא. וזה בדיוק מה שיקבע את הדירוג שלנו.
קישורים, אין להם מתחרים
אם לרגע ננסה להבין כמה קישורים חשובים להתקדמות האתר שלנו בקידום האורגני, נבין שהם בין המרכיבים החשובים ביותר במתכון. גוגל רואה בקישורים סוג של "מפת דרכים" שבה האתר מנוהל פנימית וחיצונית. בעל מקצוע אמיתי, ידע איך וממי בדיוק רצוי לרכוש קישורים איכותיים, כמובן שקשורים באותו נושא ותחום, וידע לעשות זאת ברמה הגבוהה ביותר.
מי אמר מקום ראשון בגוגל?
החלום של כל עסק מכל סוג, הוא להגיע למקום הראשון בגוגל, אין פה ספק בכלל. מדובר בעבודה סזיפית מאין כמוה, שדורשת המון משאבים, זמן ובעיקר סבלנות. רק בעל מקצוע איכותי, שיודע את עבודת קידום האתרים האורגני, וחי את העולם הזה מספר שנים טובות, ידע לקחת אתכם למסע אמיתי בדרך למקום הראשון. חשוב לציין שלא מדובר פה במדע מדויק, יש כמות פעולות בלתי נתפסת הנדרשות לביצוע, וגם אז אין הבטחה למאה אחוז. אך כשבעל מקצוע לוקח פרויקט כזה ברצינות, הוא יכול לקחת אתכם למקום הראשון בגוגל ללא ספק. משם הדרך אל האושר (והעושר) סלולה בשבילכם.
מילים מילים, אבל מה עם התוכן?
ישנה נטייה לחשוב שתוכן, פשוט ככל שיהיה, יעשה את העבודה ויעזור לאתר שלכם להתקדם מעלה מעלה בגוגל. טעות בבסיס חשיבה זו, היות ואך ורק תוכן איכותי, שתורם לגולש, שמלמד אותו, מסביר לו, מדריך אותו ובאמת תורם לו ערך אמיתי, הוא כזה שיחשב בפני מנוע החיפוש ככזה שמגיע לו להתקדם אורגנית. כלומר, אם נכתוב בעצמנו, יכול להיות שבאמת נגיע לתוצאות כאלו ואחרות, אך אין מה להשוות את זה לתוכן שבעל מקצוע ישב, יחשוב, יבין מה הגולש צריך ויבנה את התוכן בצורה כזו שגוגל וכל מנועי החיפוש יאהבו ויקבלו את אותו התוכן באהבה.
אם לסכם, אין השוואה בין קידום אורגני חובבני למקצועי
וזה גם דיי פשוט להסבר, היות והדרישה של מנועי החיפוש כל כך גבוהה, עם כל כך הרבה פרטים "קטנים" ושוליים, שלבעל עסק אין סיכוי להצליח להתעסק בזה כל היום. ואם כן, מתי ואיך ינהל את העסק? היעזרות בבעל מקצוע איכותי, שיודע קידום אורגני, היא הפעולה הנכונה ביותר כיום. ההשקעה (גדולה ככל שנראית) לא רק תחזיר את עצמה במהירות, אלא גם ברוב המקרים תביא אתכם למקומות שלא חלמתם להגיע.