הפלטפורמה השיווקית המשמעותית ביותר כיום היא גוגל.
עסק שלא מופיע במנוע החיפוש הוא כמו לא קיים, שכן גוגל בין היתר משמשת את קהל הגולשים הרחב להיחשף לעסקים שונים, שטרם הכירו, בהתאם לצרכים האישיים שעולים בעת
ההקלדה שלהם.
עסקים שהקדימו להבין זאת והשקיעו בהקמת אתר הכולל דף נחיתה, מודעות ממומנות ובקרה שוטפת, קוצרים כבר היום את הפירות שלהם ונהנים מחשיפה מוגברת ומקהל רחב של
לקוחות.
גם אתם רוצים להימנות עם אותם העסקים? המתכון לכך הוא להופיע בגוגל, וכך תוכלו לעשות את זה נכון.
כולם רוצים להופיע ראשונים בגוגל
על פניו, נדמה כי התנאי להיות ראשון בגוגל הוא לשלם הרבה. וזה נכון, ככל שהתקציב גבוה יותר כך מתקדמים בסולם תוצאות מנוע החיפוש, כך שהתקווה להופיע ראשונים כל זמן שיש תקציב היא לא תלושה מהמציאות. לצד התקציב שמושקע, יש גם פעולות אקטיביות רבות שנדרשים לעשות כדי לקדם את האתר ולהופיע ראשונים בגוגל. התהליך הארוך הזה מורכב בין היתר מעבודת SEO, מה שמהווה שם כולל לקידום אורגני של אתרים בגוגל וכן מצריך סבלנות רבה מצידו של הלקוח, שכן התנעת התהליכים אורכת זמן וכן גם משך החשיפה.
לבד או בסיוע של אנשי מקצוע? זוהי הדרך העדיפה
עולם השיווק דרך גוגל הוא עולם מרתק, אולם סבוך ומאתגר באותה המידה. בעלי עסקים שיש להם זמן פנוי, יכולת קליטה מהירה וסבלנות מעדיפים לקיים את כל התהליך בכוחות עצמם, החל מבניית האתר שלהם דרך ניהול תוכן אורגני ועד להתנהלות מול גוגל להופעתם ראשונים. לעומת אותו קומץ של בעלי העסקים, כיום מרבית האנשים מעדיפים לשכור את שירותיו של מומחה בתחום, אשר ינהל להם את זה והם לא יתעסקו כלל עם נגזרת השיווק אונליין. ישנן חברות רבות שמתמחות בתהליך של בניית אתרים לעסקים, שמייסדות אתר בהתאם לבקשותיו וצרכיו של הלקוח. כמו כן, בשלב מתקדם יותר ולאחר שכבר יש אתר וחנות אלקטרונית קיימת, ניתן לבקש את שירותיו של מומחה בתחום לטובת קידום חנות אלקטרונית, כך שהוא יידע כיצד להגביר את החשיפה לחנות האונליין ויביא למשיכה של קהל יעד רחב יותר.
מדייקים באמצעות חיפוש המילים
כדי להיות מדורגים עליונים בגוגל, צריך לדעת באילו מילים הגולשים משתמשים כאשר הם מחפשים אחר פריט מסוים, ולבצע התאמה לאותן המילים. למשל, אם גולשים מחפשים אחר חולצה אלגנטית, באילו מילים הם משתמשים? 'חולצה מכופתרת'? 'חולצה אלגנטית'? צריך להכיר את כלל אפשרויות ההקלדה, משום שזה הכרחי לקידום האתר. יש דרכים לחקור כמה חיפושים יש בגוגל לכל ביטוי, ולאחר שעושים רשימה של כל אחת מהמילים שרלוונטית להימצא באתר, ניתן יהיה להתאים כל אחת מהן לעמודים של העסק, בין אם הם קיימים כבר תקופה ובין אם הם חדשים.