כשאנו חושבים על חברות כמו אפל, קוקה קולה או אדידס, מיד עולה לנו לראש התמונה של הלוגואים שלהן.
הסיבה לכך היא מיתוג עסקי, הידוע גם בשמו באנגלית – Branding.
בין אם נרצה בכך או לא, מיתוג העסק, כלומר הפיכתו למותג מוכר ובעל שם, הינו חלק מרכזי וחשוב ביותר להצלחת העסק והגדלת הרווחים.
בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים, מיתוג עסקי נכון ומוצלח באינטרנט חשוב במיוחד להצלחתם ושגשוגם של עסקים, לכן סיכמנו עבורכם את כל מה שתצטרכו לדעת על מיתוג לעסק שלכם בעולם הדיגיטלי.
מה זה מיתוג עסקי ומדוע הוא כל כך חשוב?
מיתוג עסקי, או Branding באנגלית, הוא מונח המתאר יצירת תדמית לעסק או לחברה שלכם, והפיכתם למותג שמוכר היטב לציבור הלקוחות. אסטרטגיות מיתוג לרוב כוללות יצירת לוגו מעוצב ומושך, סלוגן קליט וייחודי ועוד שלל אפשרויות שנועדו להבליט את העסק או החברה שלכם מעל המתחרים. חברה כמו Nike לדוגמא, לא בהכרח מייצרת את נעלי הספורט הטובות והאיכותיות ביותר, אך מעצם העובדה שעל הנעליים שהיא מייצרת מתנוסס סמל החברה, אנו ישר מקשרים את הנעל להצלחה ולספורט מקצועי. בגדול, זהו כוחו של המיתוג.
מיתוג עסקי, כמובן, הולך יד ביד עם פרסום, ובעידן בו האינטרנט והרשתות החברתיות הוא חלק כה מרכזי בחיינו, פרסום ונוכחות אינטרנטית הינן בגדר חובה כשזה מגיע למיתוג ופרסום נכון של העסק. מצד שני, מיתוג באינטרנט מצריך שיטת עבודה מעט שונה, שכן התחרות הינה גדולה יותר, והרבה יותר קל ללכת לאיבוד בין כל הדברים שקופצים ללקוחות לעיניים ברשתות החברתיות.
איך עושים מיתוג עסקי באינטרנט?
הדבר הראשון אותו נרצה לעשות כחלק ממיתוג העסק שלנו, הוא להבין איזה סוג של מותג אנו רוצים שהעסק שלנו יהיה. חישבו מה הם הערכים שאתם רוצים שהעסק שלכם יעביר, ואיך אתם רואים אותו בעצמכם. לאחר מכן, נרצה להבין איך נראה וחושב קהל הלקוחות של העסק שלנו. הבנה נכונה של הלקוח הינה קריטית להצלחת המיתוג, והכרחית כדי שנוכל "לקלוע" לטעם הנכון. מומלץ לבצע מעין אפיון של הלקוחות שלכם, להבין מה הם אוהבים, מה הם מעריכים ואיזה סוג של אנשים הם.
לאחר מכן, נרצה לבצע מחקר ברשתות החברתיות ובאינטרנט על קמפיינים ופרסומים של עסקים אחרים, בכדי שנוכל להבין יותר טוב מה עובד, למה אנו מתחברים, מי מקבל הכי הרבה לייקים וכדומה. אל תנסו להעתיק מעסקים וקמפיינים אחרים, אלא נסו לקחת מהם השראה ולהבין מה הם עושים נכון ומה הם עושים לא נכון.
כעת, נרצה ליצור עבור העסק שלנו לוגו וסלוגן מתאימים, שישקפו כהלכה את התמונה שאנו רוצים ליצור עבור העסק שלנו. אנו ממליצים להשקיע בחלק זה במיוחד, שכן עיצוב נכון משדר איכות ומקצועיות ללקוחות שלכם.