בעולם בו התחרות בשוק כל כך גדולה, תרצו לדעת לשווק את העסק שלכם בצורה החכמה ביותר. אך לא מספיק לשווק אותו, כדאי גם ללמוד כיצד לשווק אותו לעסקים אחרים. שיווק מסוג זה הוא אסטרטגיה בפני עצמה ובמאמר הבא תלמדו כיצד לעשות זאת.
מהו שיווק בין עסק לעסק
בעולם השיווק כיום ישנו מושג מאוד חשוב שנקרא שיווק b2b. זהו שיווק שקהל היעד שלו הוא חברות ועסקים, ולא אנשים פרטיים. כלומר, שיווק בין עסק לעסק. שיווק מסוג זה שונה במהותו בדרך בה מפיצים אותו ובונים לו אסטרטגיה שיווקית.
מהם המאפיינים המרכזיים של השיווק:
אחד הדברים החשובים ביותר הוא ההבנה שתהליך השיווק הוא מורכב וארוך יותר מאשר שיווק לצרכנים פרטיים, וזאת משום שההחלטה שמתקבלת היא על ידי מספר גורמים ומנהלים בחברה, ולכן עשויה לקחת זמן ארוך. עם זאת, זהו תהליך ששווה להשקיע בו את מלוא הזמן והרצינות משום שהוא יכול להניב סכומי כסף גדולים.
פרמטר נוסף, הוא להראות לעסק השני, מה התועלת שהוא יקבל אם יחליט להשתמש בשירותים ובמוצרים שלנו. יש להציג לחברה בצד השני שהיא הולכת להרוויח תועלת עסקית ולהגדיל רווחים ובכך לחסוך הוצאות מיותרות. בנוסף, אם משתמשים בשיווק בצורה חכמה, ניתן יהיה לייחד את החברה ולהציג את יתרונותיה אל מול החברות האחרות בשוק.
כיצד עושים זאת?
ישנם מספר כלים דיגיטליים שחברות שיווק B2B משתמשות בהם ויכולה לעזור גם לכם בשיווק העסק שלכם:
קידום אתרים בגוגל
תהליך חשוב ביותר בעידן בו כל לקוח פונטציאלי מחפש שירותים ומוצרים בגוגל. למשל, אם אתם חברה שמספקת ציוד לחברת אירועים, והלקוח שלכם מחפש בגוגל ציוד להשכרה – עליכם לוודא שאתם מופיעים במילות החיפוש הרלוונטיות בדף התוצאות של מנוע החיפוש, כך שהאתר שלכם יקפוץ במודעות הראשונות והלקוח יכנס לאתר שלכם.
כתיבת תוכן
דרך מצויינת ליצור רושם אצל קהל היעד היא על ידי כתיבת תוכן מקצועי. השתמשו במגוון דרכים כדי לייצר תוכן מקצועי עבור הלקוחות: סרטונים, מצגות, סיפורי הצלחה, מחקרים ועוד. חפשו דרכים מקוריות לספק להם את המידע הזה באופן שוטף כך שירצו לעבוד איתכם.
פרסום ברשתות החברתיות
יש לייצר תוכן שרלוונטי לעסק שלכם ולהפיץ אותו בפלטפורמות השונות (כמו פייסבוק) ובעיקר בלינקדאין. זאת משום שהיא רשת חברתית שהמהות שלה היא יצירת קשרים עסקיים. בעזרתה נוכל ליצור קשר פרטני עם גורמים רלוונטים בחברה איתה אנחנו רוצים לסגור עסקה.
לסיכום
כפי שקראתם במאמר, אין דרך אחת נכונה לשווק את העסק שלכם לעסקים אחרים. יש לזכור שזהו תהליך ארוך שמצריך הרבה השקעה, אך במידה ומצליחים – זה שווה את זה. השתמשו בקידום אתרים, כתיבת תוכן ופרסום ברשתות החברתיות והציגו רצינות ומקצועיות כדי למקסם את השיווק שלכם ולעזור לעסק שלכם להגיע למטרות שלו.